2.9.2008

Marguerite Duras osa III


Oon ny lukenu kolme Durasin kirjasta, mutta "mistä ei voi puhua, siitä tulee vaieta". Koskeekohan kirjoittamistakin? Nimittäin tahtois kommunikoida Durasista syystä, että sen kirjoittamisen tapa poikkeaa niin kaikesta?, mitä oon koskaan lukenut. Ja mää oon addikted liki. Osuukohan tälle postille 'kekään', joka olis tutustunut Durasin tuotantoon, ja kertoisi kokemuksistaan Oon lukenut teokset: KIRJOITAN, SINISET SILMÄT MUSTA TUKKA JA EMILY L. Pöydällä malttamattomina odottavat: MODERATO CANTABILE, KESÄSADE, RAKASTAJA ja POHJOISKIINALAINEN RAKASTAJA.
Eli ykskantaan: toivoisin avartavia kommentteja.
Ps. Lainaus Like:n sivulta: "Durasin teokset käsittelevät usein hyvin voimakkaita aiheita kuten intohimoa, valehtelua, humalaa, väkivaltaisuutta, vihaa ja rakkautta. Kirjailija käyttää lähes pelkästään dialogia ja hänen tyyliinsä kuuluu lukuisat toistot ja epäröivät, puutteelliset henkilöt. Monet Durasin teoksista ovat omaelämänkerrallisia ja usein myös moniselitteisiä. Hänen kirjoitustyylinsä on myös hyvin omaperäistä ja erikoista, ja siksi sanotaan, että tätä kirjailijaa voi joko vihata tai rakastaa."

3 kommenttia:

Homo Garrulus kirjoitti...

Taas oon jotenqi munlainen jutska - kas ku mä en saa oikeee mitää silti: oiskose siks, että minua ei tukenu ne, joiden mielest olisi pitänyt saada vähä tolkkuu tähä maailmaa ja sit ne kuiteski teki yhtä ku sano toista: ja sit tulin mä ja sanoin sitä mitä mä teenkin mutta sit mä mokasin ku mä skrivasin näin tälläi.

Mun elämä on siis vähä skitso ku mä oon varmaa vähä assu tai jotain ku mä oon niin tyhmä, ett mä uskon hyvään ja teen hyvää mut jumalaut en osaa edes kirjoittaa. Ennii.
Soonnysiin.
eiku soonsitsiin. Valitkaa kukot.
En oo lukenu, pitäs varmaan. Tänx.

Rita A kirjoitti...

Nyt vasta sain itseni raahatuksi vastavierailulle, tervehdys!

Duras ei minulle tuttu kirjailija, mutta lukemisesta pidän kyllä tavattomasti :)

PeeÄR-mies kirjoitti...

Rita,

Marguerite D. ei ole kovin tunnettu meilläpäin, mutta pidetään Viime vuosisadan ykkösiin kuuluvana ranskalaiskirjailijana - kuten minäkin - siis pidän;)